SHAKE IT UP

בזמן האחרון נראה שטרנד השייקים תופס תאוצה, האם מדובר בגימיק חולף או בהרגל בריאותי ששווה לאמץ?

נעמה גפן, נטורופתית |
א א א

נעמה גפן, נטורופתית, מנחת סדנאות ניקוי רעלים, תזונת ילדים ובישול בריא, עושה לנו קצת סדר במערבולת השייקים.

מיץ, שייק ומה שביניהם

הרבה פעמים אנשים לא מבדילים בין מיץ לשייק כשלמעשה אלו דברים שונים לחלוטין. מיץ הינו נוזל אשר הופרד מהסיבים שלו, משמע – מים עם סוכר וצבע, לעומתו שייק הינו המזון בשלמותו פשוט טחון.
חשוב לדעת: המיץ עשיר מאוד בסוכרים ויש לצרוך ממנו במתינות ורצוי לדלל אותו במים ביחס של 1:1.
השייק כאמור, מכיל את המזון השלם ולכן גם את הסיבים התזונתיים שחיוניים לגופנו.
שורה תחתונה: למעט מקרים מאוד ספציפיים – שייק עדיף על פני מיץ.

תמונה: Natural Chaw

תמונה: Natural Chaw

למה אני בכלל צריכה את זה? אי אפשר פשוט לאכול בריא?

היתרון הגדול בשייק הוא שכוס אחת שלו יכולה להכיל המון רכיבים שבצורה אחרת יהיה מאוד מאתגר לשלב בתזונה.
בשייקים ניתן לשלב שפע של עלים ירוקים, זרעי צ'יה, זרעי פשתן ומזונות על. כוס אחת של שייק יכולה בקלות להכיל 7 עלי חסה וחצי חבילת פטרוזיליה. מתי בפעם האחרונה אכלתן כל כך הרבה ירוק רק בארוחת הבוקר?
בנוסף, כיוון שהשייק טחון הוא מפחית עומס ממערכת העיכול ומאפשר ספיגה טובה יותר של הרכיבים התזונתיים.
חשוב לדעת: השייק מתחמצן ולכן יש לשתות אותו בסמיכות למועד ההכנה.
שורה תחתונה: שייק הינו אופציה אידיאלית לארוחת בוקר מזינה לאימהות וגם לקטנטנים.

אוקי, הבנו שזה בריא, אבל איך עושים את זה?

החוקיות בהכנת שייק מנצח היא כוס נוזל (מים או חצי כוס מים, חצי כוס חלב צמחי), עד 2 מנות פרי, המון ירוקים (חסה, פטרוזיליה, קייל, מנגולד, נענע) ולפחות מזון על אחד (ספירולינה טרייה, קקאו גולמי, זרעי צ'יה).
ניתן להוסיף קרח או להשתמש בפירות קפואים לקבלת מרקם סמיך.
חשוב לדעת: בהריון או מניקה? הימנעי מהוספת פטרוזיליה ונענע לשייק. כמות גדולה מהם לא מומלצת במהלך ההריון ובזמן הנקה עשויה לייבש את החלב. אם לא צרכת ספירולינה לפני ההריון, יש לשקול את התחלת השימוש בה בייעוץ עם נטורופת מוסמך.
שורה תחתונה: שייק הינו ה-דרך למלא את גופך ברכיבים חיוניים, זה נהדר כהכנה להריון, בזמן ההריון וכמובן בתקופה שלאחר הלידה כשגופנו מרוקן ממאגרים.
שילוב מזונות על בשייק כמו ספירולינה טרייה, המכילה שפע של ויטמינים, מינרלים וברזל, ייתן לגופך את הבוסט שהוא צריך והשינוי בתחושה יורגש מיד. למניקות שבנינו – רכיבים אלו מעשירים את החלב והופכים אותו למזין יותר.

נעמה גפן נטורופטית

הדרך הכי טובה למלא את הגוף בבריאות

מתכון מנצח לשייק סופר טעים, סופר מזין ונהדר גם לקטנטנים!

  • חצי כוס מים, חצי כוס חלב סויה
  • כפית פשתן
  • כפית צ'יה
  • 5 חצאי אגוזי מלך
  • בננה קפואה
  • תמר
  • ספירולינה טרייה קפואה
  • כפית שמן קוקוס בכבישה קרה
  • ניתן לשלב גם עלים ירוקים: 3 עלי חסה, עלה קייל

הכניסו את כל המרכיבים ביחד לבלנדר, ערבלו ושתו לרוויה!

נעמה גפן נטורופטית

מתכון מנצח לקטנטנים

השייק הזה עשיר באומגה 3 החשובה להתפתחות המוחית של העובר והתינוק ולכן נהדר גם בהריון וגם בהנקה. הוא מכיל כמות יפה של ברזל וסידן אשר חשובים במהלך ההריון ואחריו, סיבים אשר מסייעים לפעילות תקינה של מערכת העיכול וסוכרים אשר מספקים אנרגיה זמינה לאם העסוקה.

נעמה גפן, נטורופתית, שיננית ואמא לילדה מתוקה וסופר בריאותית שחיה ונושמת אורח חיים בריא. מתמחה בתהליכי ניקוי רעלים וירידה במשקל, המטבח הבריא ותזונת משפחה וילדים, מעבירה סדנאות, הרצאות וטיפולים פרטיים.

רוצה לדעת עוד? הצטרפי לדף של נעמה גפן נטורופתית וקבלי שפע של מידע, טיפים ותמיכה.

צילום: אפרת לובל

Share:
החל ההרשמה לניוזלטר הסודי שלנו
מבצע הרשמה, נא להמתין